A+ A A-

Modern numerológia


Az asztrológiához hasonlóan a numerológia is a születés dátumának a harmóniáin alapszik, azonban a világrajövetel időpontja mellett figyelembe veszi a személy nevét is. Erre az ad lehetőséget, hogy az ábécé minden egyes betűjének megfelel az 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 számok valamelyike. A betűk és a számok közötti kapcsolatot (hozzárendelést) az alábbi táblázat mutatja:

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9
A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R
S T U V W X Y Z  

 

A számoknak a betűkhöz való hozzárendelése az ősi Káldeába nyúlik vissza, ahol ugyanazokat a szimbólumokat használták a betűkre és a számokra. A modern számmisztika azonban a héber numerológiában gyökerezik. A zsidó számmisztika a számok tanulmányozásával a különféle ideák és szavak közötti kölcsönös összefüggéseket tárta fel. Úgy tartották, hogy a számok az egyén sajátos jellemzőiről, személyiségjegyeiről árulkodnak. Bár a numerológia elsősorban Püthagorasz és tanítványai tevékenységének köszönheti ismertségét és elterjedését, számmisztikai rendszerüket sokan ma is az ősi héber módszerre alapozzák, vagyis a zsidó ábécét próbálták vagy próbálják valamilyen módon az angolnak megfeleltetni. Törekvéseik során a két fő probléma abból adódott, hogy az előbbi kevesebb betűből áll, ráadásul egyes betűknek nincs angol megfelelőjük, továbbá a héber ábécében a betűk más sorrendben követik egymást. Ezen kívül azzal a feladattal is meg kellett birkózniuk, hogy az eredeti héber rendszer csak az 1-től 8-ig terjedő számokat használta.

A mai zsidó numerológusok a görög ábécét vették kölcsön, és a hiányzó betűk kompenzálásához azok értékeit használták fel. A régiek azért hagyták el a 9-est, mert ezt misztikus és szent számnak tekintették. Ugyanakkor a héber numerológia mai művelői azzal érvelnek, hogy a zsidó ábécé kilencedik és a tizennyolcadik betűinek (tet és cade) nincs angol megfelelője. Szerintük valószínűleg ez lehetett az oka a 9-es szám elhagyásának.

Az angolszász világban elterjedt (és ma már többnyire általánosan elfogadott) modern numerológia az amerikai zenetanárnő, Mrs. L. Dow Balliet munkásságával kezdődik, aki 1903-ban a püthagoraszi elveket az angol nyelvre - pontosabban az angol ábécé betűire - adaptálta.

Ő volt az, aki az egyes betűk számértékét az ábécében elfoglalt pozíciójuk szerint határozta meg. Az A betűnek - lévén a sorban az első - az 1-et; a második B-nek a 2-t, …, a kilencedik I-nek a 9-et feleltette meg. A tizedik betű, vagyis a J esetében egyszerűen elhagyta a nullát, és ismét 1-gyel kezdte a számozást. Az S-hez érve ugyanúgy járt el, mint a J esetében, s a betűk számozása az előzőekhez hasonlóan folytatódott. Eljárását Püthagorasz azon tanításával magyarázta, mely szerint kilenc alapszám létezik, és az összes többi ezeknek az ismétlődése.

Ebből adódóan a numerológiában, ha összetett (többjegyű) számmal találkozunk, addig kell összeadogatnunk a kapott szám számjegyeit, míg az 1-től 9-ig terjedő alapszámok valamelyikét nem kapjuk eredményül. Például a 15-ből 6 lesz (1+5=6), a 28-ból 1 adódik (2+8=10 és 1+0=1).

A számok ilyetén kezelése furcsának tűnhet, azonban ez a gyakorlat a számok feltalálása dívik. Egy számnak az 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 alapszámok valamelyikére történő redukálása azon alapszik, hogy az alapszámából bármely egész szám elérhető a 9-es számtani haladvánnyal.

Például a 168 esetén - mivel 1+6+8=15 és 1+5=6) - alapszámnak 6 adódik. Ha a 168-ból levonunk 9-et, eredményül 159-et kapunk. Ha ezt a műveletet még tizenhétszer megismételjük, a 6-os számhoz jutunk. Hogy nem ezt a módszert követjük, annak praktikus okai vannak, ugyanis sokkal egyszerűbb maximum két vagy három összeadást elvégezni. Püthagorasz szerint kilenc alapvető tapasztalás, megismerés jellemző az emberre, melyet az 1-től 9-ig terjedő egész számok reprezentálnak. És e kilenc elv tökéletes ismerete mindent felölel, amit egy személyről tudni lehet.

A modern számmisztikában azonban az alapszámokon kívül két további szám, a két híres vallásalapító - Jézus (angol írással Jesus) és Buddha - neveinek betűiből képzett 11-es és 22-es szám is kiemelt jelentőséggel bír. Mivel - jövőképet adva nekik - mindkét személy igen sokat tett az emberekért, a numerológiában e két számot az emberiség számára hasznot és haladást hozó megvilágosodással és a megvilágosodás vezető úttal kapcsolták össze. Ezt a két a számot mester számoknak nevezik, ugyanis a két férfi igazi mester volt, olyan tanító, akiknek a lábainál sokan ültek tanácsra, eligazításra várva.

Ha a 11-es vagy 22-es számmal találkozunk a numerológiai számítás során, velük is elvégezhetjük a szokásos összeadást, azonban az interpretálásuk során szem előtt kell tartanunk, hogy ez esetben az eredményként adódó 2 vagy 4 több, mintha egyéb módon állt volna elő, ugyanis ilyenkor a 11 és a 22 magasabb rendű potenciáljával is számolnunk kell. Ezért, ha valakinek a születés- vagy a névszáma 11 vagy 22, megkülönböztetésként a 11/2 vagy a 22/4 jelölést használjuk.

Cím
A házasságkötés száma
Személyes év, hónap és nap
Erőpróbák, megpróbáltatások
Kapcsolat a kulcsszámok és az életszakaszok csúcsszámai között
Csúcsszámok és csúcsperiódusok
Életciklusok
Összhang és konfliktus a kulcsszámok között
A karmikus tartozás
A legfőbb szenvedély
Mester számok

További olvasnivaló

Irinováctól Rogoznicáig, a Velebit-hegys…

  Nagyobb térképre váltás   Bár igazán jól éreztük magunkat Irinovácon, már hajnalban kivet minket magából az ágy. Megreggelizünk, összepakolunk, s elbúcsúzva vendéglátóinktól azonnal indulunk az Adria felé. Ideje továbbállnunk, hogy felfedezzük Dalmáciát...

Folytatás...

Tanuló kézelemzése

Bár a fényképek torzítása miatt - ugyanis a fotózás közben az objektív nem derékszöget zárt be a kézfej, illetve a tenyér síkjával - bizonytalan vagyok, annak alapján, hogy a tenyér...

Folytatás...

Ritkán előforduló jelek

Egyes szerzők néhány furcsa, a tenyérben csak elvétve előforduló jelről is beszámolnak. Ilyen például a dárda-jel, egy nagyon ritka szimbolika, amely ha a hüvelykujj párnáján (vagyis a Vénusz-dombon) található...

Folytatás...

Vonalak, szimbolikák és rajzolatok az uj…

Robert Fludd az ujjperceken lévő vonalakat vizsgálva arra a következtetésre jutott, hogy - a hüvelykujjon, a köröm és az ujjhajlat között jól kivehető hosszú vonalak vagyonra utalnak; a második ujjpercből...

Folytatás...

Tamás kézelemzése

Az ujjvégződés nélküli tenyérképekről elég problémás megállapítani azt, hogy ujjai milyen hosszúak, csak részben hasonlíthatók össze egymással, és az sem egyértelmű, hogy, milyen végződésűek. Nem látszódik, hogy ujjai és...

Folytatás...

Tejfog hiedelmek

  Noha a fogak fejlődése már az anyaméhben - kb. az első trimeszter közepe táján - elkezdődik, s a húsz tejfog részben a magzati lét végére kialakul, teljessé a születés után...

Folytatás...

A mandrill bosszúja

Egyik unokatestvérem kisfiát, aki a szünidejét töltötte nálunk, gondoltam elviszem az állatkertbe. A napsütötte téli délután jól esett a séta a hótól fehérlő kertben, megbámultunk sok állatot, egyik-másikban gyönyörködtünk, volt...

Folytatás...

Szamár

A szamár megítélése ellentmondásos, egyrészt szent állat, az istenség egyik megjelenési formája, a vallásos tisztelet tárgya, a béketűrés, a türelem, a mértékletesség, szilárdság, bölcsesség jelképe, másrészt a stupiditás, a...

Folytatás...

Miklós napja - Mikulás

A kis-ázsiai Myrában, a 3-4. században élt csodatévő Szent Miklós (Nikolausz) püspök a katolikusok egyik legnépszerűbb szentje, a görögkeleti egyház a tengerészek, halászok, hajók és a hajózás védőszentjének tekinti...

Folytatás...

Az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása céljából. Az oldal böngészésével elfogadja ezt.
Elfogadom

×
Ezeket olvasta már?