A+ A A-

Kerékpár múzeum a Virgilio hotel alsó szintjén – Riva del Garda

• Közzétéve itt: További érdekes írások

Un mondo senza biciclette sarebbe come un sonno senza sogni.
(Bicikli nélkül olyan lenne a világ, mint az alvás álom nélkül.)

Régi, láncnélküli bicikliMár az érkezésünk napján felfigyeltem a recepció előtt (a bejárati ajtajától jobbra) látható lánc nélküli, legalább 100 éves biciklire, azonban csak a futóversenyt követő nap reggelije után jutott eszembe, hogy vendéglátóinktól érdeklődjek az öreg „járgány” történetéről. A recepciós pult mögött ülő, kedves, mosolygós hölgytől (ő volt, aki az első nap fogadott) tudom meg, hogy a - fényképünkön is megörökített - darab a séfjük, Pierluigi Farè gyűjteményéből származik. És ha kíváncsiak vagyunk, teszi hozzá, a többit is megnézhetjük, ugyanis a hotel pincéjében egy „mini” kerékpármúzeum található. Természetesen azonnal igent mondunk, mire - miután telefonon röviden szót vált a konyhafőnökkel - örömmel közli, hogy még aznap este vár minket Farè úr, a kollekció kurátora.

A szálloda hátsó oldalán jól megvilágított, széles lépcsősor visz le a múzeumba. Miután a jó svádájú, ötvenes korú vezetőnk odalent is felkapcsolja a villanyt, elénk tárul a kerékpározás elmúlt 100-150 évének története. A több mint 100 darabból álló gyűjteményben számos igazi ritkaság is megtalálható. Faré úr lelkes előadásából tudjuk meg, hogy a Franciaországban 1870-ben gyártott vasabroncsos kerékpártól egészen az olasz kerékpáros legendák, Bartali és Coppi vetélkedésének idejéig követhetjük nyomon a kerékpárok fejlődéstörténetét. A régi idők verseny és túra kerékpárjai mellett, a mindennapokban használt munka-, bevásárló biciklik, gyermek kerékpárok, tandemek, triciklik, sőt a világháborúk katonai kerékpárjai és egyes harci ruhadarabjai is részei a kollekciónak. A polcokon különféle bicikli alkatrészek és kiegészítő kellékek, a falakon képek, klubzászlók, versenymezek, oklevelek, medálok és újság- és magazin kivágások. Még sokáig folytathatnám a sort, de úgy érzem, fölösleges, többet mondanak a képeink…

• 01
  • 72

További olvasnivaló

Kasztokra jellemző étkezési szokások

India társadalmát évezredek óta a kasztrendszer határozza meg. A hinduk négy nagy kaszt valamelyikébe születnek, ezek a bráhminok (a papok), a ksatriják (a harcosok), a vaisják (eredetileg a parasztok, majd...

Folytatás...

’Minden álmodat megvalósíthatod, ha tesz…

Sajnos, amikor elfogadtam olvasóm jelentkezését, nem voltam elég figyelmes, és csak az értékelés megkezdésekor vettem észre, hogy az elküldött képek kinagyítva sem adnak jobb felbontást, ezért számos jellemzőt - köztük...

Páratlan számok többszörösei

A különböző népek mitológiáiban, vallási szövegeiben, szokásaiban gyakran szerepelnek a hármas, a hetes, a kilences szorzatai, valamint ezek többszörösei. A misztikus számfilozófiában a hármas többszörösei a bevégzettséget, a hetes...

India - A tibeti pásztorlánykák nyomában

Nagyobb térképre váltás Amritszárt észak felé hagyjuk el, a szikhek szent városa után egyenesen a tibeti menekülteknek otthont adó Dharamszalába tartunk. A települések között igen jó az út, sokkal jobb mint...

Ízesít, gyógyít és megtisztít a jótékony…

Bár nálunk csak a középkorban (a 15. század táján) jelent meg a nemesi konyhákban, tőlünk délebbre – a Földközi tenger térségében – már évezredek óta jól ismert ez a Délkelet-Ázsiában...

Folytatás...

A plakátokon Marx, Engels, Lenin és Sztá…

Nagyobb térképre váltás Nyugalmasabb környékre vágyunk már, ezért a vasúti felüljárót elhagyva kis keskeny utcán át menekülünk a szédítő forgalom elől. Itt is elsuhannak mellettünk időnként halk személygépkocsik...

Mindit a farost állatok, engem az ajtónk…

Amikor a térkép szerint már igen közel jártunk a Plitvicei tavakhoz, arra gondoltunk, nem ártana szálláshely után néznünk. Grabovácba érve, felderült a képünk, amikor a település feltehetőleges központjában ráleltünk a...

Nagypénteki és nagyszombati hiedelmek

A nagypénteki böjt idején nem főznek, sütnek zsírral. Ezen a napon az emberek felkeresik a temetőket, meglátogatják halottaikat, megtisztogatják a sírokat. Nagypéntek emlékére a katolikus templomokban már nagycsütörtökön elnémulnak...

Szemölcsök II. - Rövid orvosi kultúrtört…

A szemölcsök évezredek óta okoznak kellemetlenséget az embereknek. Bizonyára jól ismerték már az ókori görögök és a rómaiak is. A szemölcsökre használt terminológia - eltekintve a kezelésnek ellenálló szemölcsökre...

Folytatás...

Az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása céljából. Az oldal böngészésével elfogadja ezt.